fredag 24 januari 2020

300. Stenar ( 25 / 365+1 )


För många år sedan var jag på Santorini och ni som har varit där vet att stränderna nästan alltid består av stenar i lite olika storlekar. Jag tyckte att dom var väldigt vackra så jag plockade en massa som jag hade i min handväska när jag flög hem igen......nästan 4 kg småsten och det märktes hihi men jag fick med dom hem utan att någon skulle kolla min väska som tur var. Nu ligger dom i en stor skål som står på vitrinskåpet och jag tycker fortfarande dom är lika vackra.....

15 kommentarer:

  1. Härlig bild och ett härligt minne från Santorini. Har aldrig varit där, men skulle gärna åka dit :-) Så fint ljus i bild ihop med alla dess vackra nyanser på stenarna. Snyggt fokus ihop med oskärpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie!!! Har du möjlighet någon gång så åk dit....mkt vacker ö :)

      Radera
    2. Ja, jag har tittat på det resmålet rätt många gånger så vem vet en vacker dag kanske det ändå blir av. Det ser hur fint ut som helst och jag gillar Grekland väldigt mycket. :-)

      Radera
  2. Jättefina stenar i olika nyanser och färger. Snyggt fotograferat då inte alla är i skärpa och ett fint ljus.
    Lite roligt att läsa hur du fick hem dem dina stenar ända från Grekland! Men med tanke på hur vackra de är så var det säkerligen värt den extra tyngden :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita!!! Det var värt mödan och nu ser jag ju dom varje dag :)

      Radera
  3. Snyggt med alla olika former och färger.

    SvaraRadera
  4. Vacker bild och fin historia om dina stenar. Snyggt.

    SvaraRadera
  5. Snyggt fotat fin samling. Visst är det nåt visst med stenar. De är så gamla, ger fina minnen. Jag har också en hel del men har gjort av med massor, de får inte plats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Janicke!!! Jag tycker att stenar kan vara otroligt vackra med alla sina skiftningar.

      Radera
  6. Fin stensamling du har. Har väl också rest med resväskan full av sten från stranden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Berit!!! Fascinerande med stenar....

      Radera